Lf2 Repair Forum
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
Lf2 Repair Forum

Little Fighter 2 Repair Servis Forum
 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania.

Go down 
AutorWiadomość
Gad
Admin
Admin



Liczba postów : 19
Age : 30
Skąd : : dąkS
Registration date : 08/06/2008

Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. Empty
PisanieTemat: Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania.   Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. Icon_minitimeNie Cze 08, 2008 10:17 pm

Chcesz stworzyć swój pierwszy sprite? Wiedz, że musisz nabrać wprawy, zanim zaczniesz robić super grafikę do lf2! W tym tutorialu nauczymy Cię podstaw - będziesz korzystał z trzech odcieni każdego użytego koloru! Zaczynamy!

Weź sobie jakąś postać do przerobienia... Na przykład Deepa:
Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. 2ewf6g8

W celu przerobienia takowego Deepa... Musimy najpierw stworzyć kontur nowej postaci...
Pamiętajcie, by użyć takiego koloru, który nie występuje w postaci (jeśli postać ma kolor niebieską, wtedy użyjcie czerwonego konturu itp.)!

Zaczynamy:
Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. 57340706cv6
Jak widzisz zrobiłem z deepa trochę inną postać... Nie zrobiłem konturów rąk, ani twarzy, gdyż nie chciałem wcale ich zmieniać.

Teraz, gdy postać ma kontury musimy usunąć zawartość "kolorowanki"... w tym celu zmieńmy jej bitmapę na 16-kolorową! (Jak to zrobić znajdziesz w dziale "Podstawy painta") i w prosty sposób (używając wiadra z farbą) malujemy na czarno nasz obrazek... (Zostawiamy kontury i to co jest poza nimi!)

Obrazek w 16 kolorach: https://2img.net/h/oi26.tinypic.com/yce4p.jpg

Tak powinien wyglądać po usunięciu kolorów:
Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. 23084327rp2

Teraz dobrze byłoby to zapisać z powrotem jako Bitmapę 24-bitową...
Gdy już to zrobimy możemy wkleić twarz naszej postaci, żeby nie malować tego od początku:
Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. 44667734wx4

Teraz należy wypełnić obrazek kolorami...
Tak jak tu:
Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. 21049081po1

Następnie usuwamy kontury... (Najlepiej je zamalować!)
Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. 24965715ud6

Teraz zaczynamy cieniowanie... Jak dokładniej to zrobić wytłumaczone jest w "Podstawach painta", więc należy się z tym zapoznać.

W naszym cieniowaniu najpierw dodamy jaśniejszy odcień!
Efekt cieniowania będzie wyglądał tak:
Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. 99767225ec8

Następny krok naszego cieniowania to dodanie koloru "pośredniego"...
Po takim cieniowaniu otrzymamy coś takiego:
Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. 10dq7

Teraz należy dodać trochę od siebie...
Ja zrobiłem coś takiego:
Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. 12mc0
Pamiętajcie, że wszystko zależy od waszej wyobraźni!

Dla ulepszenia "dzieła" dorysowałem mu co nieco....

EFEKT KOŃCOWY:

Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania. 14pr4

POWODZENIA I MIŁEJ ZABAWY!
Powrót do góry Go down
http://lf2repair.huhohi.com
 
Twój pierwszy Sprite - metoda przerabiania.
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Lf2 Repair Forum :: Lf2 Repair :: Spriting :: Sprity w paintcie-
Skocz do: