Chcesz stworzyć swój pierwszy sprite? Wiedz, że musisz nabrać wprawy, zanim zaczniesz robić super grafikę do lf2! W tym tutorialu nauczymy Cię podstaw - będziesz korzystał z trzech odcieni każdego użytego koloru! Zaczynamy!
Weź sobie jakąś postać do przerobienia... Na przykład Deepa:
W celu przerobienia takowego Deepa... Musimy najpierw stworzyć kontur nowej postaci...
Pamiętajcie, by użyć takiego koloru, który nie występuje w postaci (jeśli postać ma kolor niebieską, wtedy użyjcie czerwonego konturu itp.)!
Zaczynamy:
Jak widzisz zrobiłem z deepa trochę inną postać... Nie zrobiłem konturów rąk, ani twarzy, gdyż nie chciałem wcale ich zmieniać.
Teraz, gdy postać ma kontury musimy usunąć zawartość "kolorowanki"... w tym celu zmieńmy jej bitmapę na 16-kolorową! (Jak to zrobić znajdziesz w dziale "Podstawy painta") i w prosty sposób (używając wiadra z farbą) malujemy na czarno nasz obrazek... (Zostawiamy kontury i to co jest poza nimi!)
Obrazek w 16 kolorach:
https://2img.net/h/oi26.tinypic.com/yce4p.jpgTak powinien wyglądać po usunięciu kolorów:
Teraz dobrze byłoby to zapisać z powrotem jako Bitmapę 24-bitową...
Gdy już to zrobimy możemy wkleić twarz naszej postaci, żeby nie malować tego od początku:
Teraz należy wypełnić obrazek kolorami...
Tak jak tu:
Następnie usuwamy kontury... (Najlepiej je zamalować!)
Teraz zaczynamy cieniowanie... Jak dokładniej to zrobić wytłumaczone jest w "Podstawach painta", więc należy się z tym zapoznać.
W naszym cieniowaniu najpierw dodamy jaśniejszy odcień!
Efekt cieniowania będzie wyglądał tak:
Następny krok naszego cieniowania to dodanie koloru "pośredniego"...
Po takim cieniowaniu otrzymamy coś takiego:
Teraz należy dodać trochę od siebie...
Ja zrobiłem coś takiego:
Pamiętajcie, że wszystko zależy od waszej wyobraźni!
Dla ulepszenia "dzieła" dorysowałem mu co nieco....
EFEKT KOŃCOWY:
POWODZENIA I MIŁEJ ZABAWY!